Day 2: Auto’s ophalen in de haven

4 januari 2019 - Callao, Peru

Na een kort nachtje, vanmorgen weer vroeg op om de auto’s uit de haven halen.

Met onze prive taxi chauffeur “Johnny”, die ons gisterenavond ook al de hele avond had rondgereden om bij allerlei winkeltjes aan telefoonkaarten te komen, werden we smorgens in alle vroegte weer opgehaald om naar de haven van Lima te gaan.

Daar aangekomen konden we meteen al aansluiten in de rij voor de administratieve verplichtingen om de streng bewaakte haven binnen te komen en onze 3 voertuigen, die net een trip van 4 weken achter de rug hadden vanuit LeHavre in Frankrijk, naar het eerste Bivak(service terrein) te brengen.

0077AAC7-5D16-49CA-86DF-F678F59DF96A

Nadat we met een busje werden afgezet bij de auto’s hadden we de truck, de jeep en de Mitjet vrij snel gevonden, en konden we vrij snel onze weg vervolgen door het centrum van Lima naar het Bivak dat aan het strand was opgebouwd voor deze editie.

7324E440-F1BE-493A-9000-A8CA3DB905CC

Onderweg werden we op alle kruisingen begeleid door politieagenten die ons vrij baan gaven om zodoende zonder problem aan te komen aan het strand van Lima.

In het Bivak aangekomen hebben we de expandble service unit binnen 15 minuten kant en klaar opgezet en konden we de Mitjet voorbereiden op de techinsche keuring van morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim Elly Veltman:
    4 januari 2019
    Geweldig dat we jullie op deze manier van "dichtbij "kunnen volgen.
    Veel succes jongens!
  2. Chris Gerhardt:
    4 januari 2019
    Mooi, zo’n blog Edwin. Heb je het idee er een beetje bij te zijn. Succes.