Day 11: The day after...

15 januari 2019 - San Isidro, Peru

Vanmorgen wakker geworden met een dubbel gevoel! Aan de ene zijde teleurgesteld dat we het niet gehaald hebben, maar aan de andere zijde trots dat we het geprobeerd hebben en dit  avontuur hebben mee mogen maken!

Gisteren zijn we meteen doorgereden richting Lima, en hebben we toch nog ongeveer 500 km gereden tot net onder Lima.

Hier hebben we samen met het team van Erik Wevers nog een dag kunnen testen met zijn 4-wiel aangedreven Borgward, op uitnodiging van de familie van zijn Peruaanse navigator.

Daar hadden we een open terrein tot onze beschikking van ik denk wel 100 x 100 km waar naar hartelust hebben kunnen testen.

28611839-F821-4D31-90E6-5F9EBB9A28B4

172AEB4A-56B9-45B3-A6E9-7C12F3E98069

We konden daar ook de Mitjet nog ff testen, nadat we deze professorisch had gerepareerd, om op hetzelfde terrein een vergelijk te krijgen tussen de 2-wiel aangedreven Mitjet en de 4-wiel aangedreven Borgward.

Tussen de middag werden we ook nog verrast door enkele lokalen die ons een Peruaanse Barbeque voorschotelde, met vlees zoals ik nog nooit gegeten had. Zo mals!

Later op de dag kregen we ook nog schietles met echte pistolen. Hier in Peru is er n.l geen wapenvergunning nodig en mogen mensen vrij rondlopen met een wapen. Vergelijkbaar met enkele Amerikaanse staten.

DFBA7C77-D4B4-4FEF-A7B9-04391AEB90D9

We kregen les van een deelnemer aan de Olympische spelen die voor Peru uitkomt op het onderdeel Kleiduiven schieten, en ik moet zeggen het valt niet mee om iets op zo een korte afstand te raken met zon zwaar pistool. Zelfs enkele kleine waterflesjes vanaf 50 mtr viel al niet mee. Een leuke ervaring, maar niet weggelegd voor mij.

(zie voor het filmpje de toegevoegde filmpjes in de video categorie)

Op het einde van de dag zijn we richting Lima gereisd alwaar we onze laatste nacht hebben doorgebracht in een hotel.

2E8E920F-1297-44A7-8AD2-097A9E33A982

Vanmorgen de auto’s naar de haven gebracht, waarna we vanavond weer terug vliegen naar Nederland!

4DA0021E-D6BF-4AA2-BF84-8ACF3045D1F9

Op naar volgend jaar?!

1. Saskia Winkelman:
    15 januari 2019
    Super avontuur, jullie kunnen trots zijn.
    Erg leuk om je via deze blog te volgen Edwin!
  2. Nicole:
    15 januari 2019
    Wat een avontuur, jammer dat er zo een einde aan komt.
    We zullen de verhalen missen, goede reis en tot gauw!
  3. Hans Heuvelmans:
    15 januari 2019
    Goeie reis terug mannen!!
  4. Berry van Spreeuwel:
    15 januari 2019
    Super vette ervaring en tof dat we dit via deze blog mochten volgen. Wel thuis, ben benieuwd naar de verhalen en ervaringen!
  5. Rianne Corstiaans:
    15 januari 2019
    Leuk om mee te maken toch...!
    Weer een ervaring rijker.
    Goede terugreis👍
  6. John:
    15 januari 2019
    Was voor jullie een hele mooie ervaring veel geleerd en meegemaakt misschien zijn er wat verbeterpunten aan de auto zodat jullie misschien volgend jaar weer deel te kunnen nemen aan de dakar
  7. Henkie en Rianne Apfel:
    16 januari 2019
    Super om jullie te kunnen volgen . Vele bijzondere avontuurlijke ervaringen rijker . Voor jullie : zet hem op en hopelijk op naar volgend jaar. ........Veilige terugreis.
  8. Jan Hermans:
    16 januari 2019
    Nou jullie hebben t toch maar gedaan!
    En die ervaring heb je in the pocket😃
    En waarschijnlijk heeel veeel geleerd.....
    Dus geniet ervan....😉
  9. Tinus en Rina van den Eerenbeemd:
    16 januari 2019
    Goed geprobeerd mannen, op naar volgend jaar, goeie terugreis