Day 10: Game over!

14 januari 2019 - La Joya District, Peru

Vanmorgen om 5.00 uur lokale tijd eruit voor de 6e proef. In het donker begonnen we vol goede moed aan het 2e gedeelte van de rally, die begon met 450km verbinding, waarna we een proef zouden rijden van 300 km op snelheid.

De monteurs hadden tot 3.30 Uur doorgewerkt om alles in orde te krijgen, maar helaas na 40 km in de verbinding ging de uitlaat weer stuk.

De auto langs de kant van de weg gezet om de uitlaat te controleren, maar na enkele blikken op de uitlaat was het duidelijk: Game over!

Er zat weer een groot gat in dat niet te repareren is. Aangezien de uitlaat zo heet is geweest dat de complete structuur van het materiaal bros is geworden was het te verwachten dat de rest van de pijpen er ook aan zouden gaan!

Dit zou tot gevolg kunnen hebben dat het vuur uit de uitlaat andere onderdelen in brand zou gaan zetten, met grotere fatale gevolgen van dien!

Daarna helaas besloten om de zogenaamde handdoek in de ring te gooien, en de Mitjet bij het team van de Groot op de aanhanger te zetten en zo onze weg te vervolgen naar het volgende bivak in San Juan de Marcona!

Intussen stoppen er mensen in bussen vol met lokale gezinnen die allemaal uitstappen en foto’s met je willen maken! Ondanks de grote teleurstelling brengt dit bij ons toch weer een kleine glimlach op onze gezichten.

Wat zijn de Peruanen fijne enthousiaste mensen, die altijd langs de weg staan waar we ook komen. Of dat nu smorgens om 5 uur is of savonds om 10 uur, altijd met een glimlach en blij dat ze met je op de foto mogen!

Nu nog ff 400km achter in de jeep nadenken over wat er allemaal is misgegaan, meer zeker ook de hele leuke momenten fie ee hebben meegemaakt ondanks dat we er al xo groeg uitliggen!

We hebben er alles aan gedaan om te blijven rijden, maar dit is overmacht en zullen we moeten accepteren!

Dat is DAKAR!!

1. Rianne Corstiaans:
    14 januari 2019
    Pech!!! Niks aan te doen,ook dat hoort hierbij😩Idd accepteren.
  2. Hendri verbaant:
    14 januari 2019
    Dit is echt pech hebben. Maar je hebt er samen met jullie team er alles aan gedaan om toch te kunnen starten voor het tweede deel van de rally. Jammer dat het dan niet gaat zoals jullie hadden gewild. Maar alles bij elkaar is toch een mooi avontuur geweest en heb je ervaring in de Dakar rally op gedaan . Nu even alles laten bezinken en dan verder naar de volgende editie.
  3. Corrina Boskeljon:
    14 januari 2019
    Niets aan te doen. Overmacht dit.
  4. Cees Corstiaans:
    14 januari 2019
    Wat jammer! Maar jullie zullen straks terug kijken op een geweldig avontuur.
  5. Maikel Hooijen:
    14 januari 2019
    Jammer dat het zo moet aflopen maar helaas, volgend jaar nieuwe kansen. Toch nog fijne dagen gewenst.
  6. Harm Swaanen:
    14 januari 2019
    Heel erg jammer mannen! Ervaring meenemen naar volgend jaar, die gaat er wel komen denk door zo links en rechts wat op te vangen! En ik hoor de verhalen nog wel een keer van dit fantastische avontuur! Grt Harm
  7. Chris Gerhardt:
    14 januari 2019
    Hier kan je niets aan doen. Dit is pech. Maar het ligt niet aan jullie. Heel veel ervaring opgedaan voor misschien een volgende keer.
  8. Mien en herman janssen:
    Heel jammer mannen ,jullie habben er alles aan gedaan . Een heel Avontuur
  9. Martijn van den Broek:
    Super jammer Edwin
  10. Yvette:
    14 januari 2019
    Wat een fantastisch avontuur! Een bittere pil, maar wat een ervaring hebben jullie opgedaan. Petje af voor het doorzettingsvermogen van het hele team! De fesh fesh zullen jullie vast niet missen ;)
  11. Miguel Menacho:
    14 januari 2019
    Dakar is very hard..i think it was a nice experience for all the team.hope yours back reloaded.remember when i said you Marcona is a infierne ..jaja..im sure the yellow boggie will back for fight again .regards
  12. An & Herman Brokke:
    14 januari 2019
    Jammer maar ook dit kan gebeuren Toch een heel mooi avontuur denk ik .
  13. Jan en Ria:
    14 januari 2019
    Goed gedaan jongens,jullie hebben er voor gedaan wat mogelijk was met het hele Team,natuurlijk is het balen! maar wel een hele ervaring rijker. Toch voor jullie de Duim Omhoog! En kom allemaal weer goed thuis.
  14. Mechelien:
    14 januari 2019
    Balen zeg!! Deze droom is te kort geweest....
    Dacht je nog een week ervaring op te doen? En dan gaat het zo snel mis. Nu start we de voorbereiding voor Dakar 2020! Goed vooruitzicht!!