Day 3: Administratieve en technische keuring

5 januari 2019 - San Miguel, Peru

Vandaag was het de dag van de inschrijving en keuring van de Mitjet offroad.

Nadat het laatste gereedschap en reserve delen in de Mitjet offroad werden geplaats, kon nog snel even de groepsfoto gemaakt worden.

ED13D11C-55D8-4AEC-8A30-7E8A18C43D390E210BDF-D392-429F-886F-2303049CB3C5

Vanuit het bivak werd richting gezet naar een militaire basis aan de andere kant van Lima, waar vandaag zowel de administratieve als de technische keuring van de auto plaats vond.

Het adminstratieve gedeelte werd vrij snel afgehandeld, waarna ook de laatste veiligheids voorzieningen in de auto konden worden gemonteerd. Deze hebben als functie, om bij een ernstig ongeval of crash, te zorgen dat de medische helicopter en hulpdiensten binnen 5 minuten ter plaatse zijn.

1A1F53C3-FA6F-4524-B25C-7027D326E368

Toen ook dat stempeltje in het boekje werd gedrukt, kon de technische scruteneering van de Mitjet Offroad plaats vinden. Dit was geen enkele probleem aangezien de auto in Nederland al was voorgekeurd door de DAKAR organisatie. Echter het wachten voor de laatste stempels had toch nog wat voeten in aarden en om half acht savonds werdt de laatste stempel gezet en is de definitieve deelname aan dakar bevestigd!

17E0E40B-6FA1-45E3-ADC9-69E8E886DE4E

Op de terugweg naar het bivak konden we al merken dat DAKAR 2019 echt begint te leven hier in Peru. Zeker gezien de drukte langs de kant van de weg, maar vooral bij het inmens grote DAKAR dorp dat is opgebouwd, om de lokale bevolking kennis te laten maken met de deelnemers en hun voertuigen.

Voordat we de Mitjet Offroad in het gesloten wagenpark moesten parkeren, (hier blijft de auto staan tot aan de podium ceremonie van a.s. Zondag) werden we eerste over het grote start podium geleid, en werd de auto en het team voorgesteld aan het massaal toegestroomde publiek. Onder het gejuich van duizende enthousiaste fans liet de Mitjet Offroad al een beetje van zijn tanden zien tijdens de oprit naar het podium. (Zie filmje in de Video gedeelte)

48C8B189-78F7-497E-871C-67196634EC36

Daarna konden we de Mitjet Offroad in het Parc Ferme zetten, waar hij tot en met maandag blijft staan, als de rally van start gaat. We mogen in die tussentijd niets meer aan de auto doen, zodat we de komende 2 dagen nog lekker kunnen genieten van de heerlijke weer hier in Lima.

1. Berry van Spreeuwel:
    5 januari 2019
    Oké mannen, nu gaat het "echt" beginnen, have fun en veel succes.
  2. Jan van de Wijdeven:
    5 januari 2019
    Veel succes maar vooral veel plezier mannen!
  3. Eddy:
    5 januari 2019
    Veel succes, gas erop en genieten!
  4. Peter de kroon:
    5 januari 2019
    Mooi mannen veel succes en plezier!!
  5. Yvonne Brokke:
    5 januari 2019
    Heel veel succes en geniet ervan. Wat een super ervaring!! Gas erop
  6. Johan van de Wijdeven:
    5 januari 2019
    Heel veel succes toegewenst maar vergeet vooral niet om te genieten van deze bijzondere ervaring.
  7. Maikel Hooijen:
    Veel succes en plezier 👍😜
  8. Ine:
    5 januari 2019
    Heel veel succes en plezier. Geniet van deze unieke ervaring
  9. John:
    6 januari 2019
    Nu gaat het bijna gebeuren succes mannen veel plezier maak er iets moois van