Day 8: Wat een duinen in Peru!

10 januari 2019 - Caravelí, Peru

Vandaag Proef 3 gereden van San Juan de Marcona naar het zuiderlijker gelegen Arequipa.

De proef ging over 331 km, en had duinen zo hoog als wolkenkrabbers!

Afdalingen van 3 km naar beneden een valei in waar heel de stad Eindhoven in zou kunnen liggen!

En we hebben weer veel meegemaakt! ( zoals gewoonlijk tijdens Dakar!)

- voor een duinpan gestaan waar we dachten dat we er nooit zouden uitkomen, omdat alles al was kapot gereden door de eerste auto’s en trucks! Maar uiteindelijk toch een weg naar boven gevonden!

- in een Rio (soort sleuf tussen de bergen in waar in de winter water stroomt) vast gestaan omdat er een collega rijder op zen dak lag. Deze mee overeind getrokken waarna we pas weer verder konden. ( incl. de 25 auto’s achter ons!)

- 15 km plank gas over het strand met een snelheid van 170 km/h terwijl er rechts van ons mensen op het strand zaten. ( die vonden het overigens wel mooi, aan het juichen te zien!)

- En stenen! Ik dacht dat er in Marocco veel stenen lagen, maar hier in Peru kennen ze er ook wat van! Gereden op paden van 25 km lang waar zoveel stenen liggen dat we zelfs met onze Mitjet niet harder konden rijden dan 60 km/h.

Uiteindelijk toch nog als 53e gefinished, na dit slopende dagje van 7,5 uur in de auto zitten.

Nu nog ff 460 km verbinding rijden naar Arequipa, dus zal wel weer middernacht worden voordat ik aan men roadbook van morgen kan gaan beginnen.

Morgen begint het eerste deel van de Marathon Etappe richting Tacna. Dit ligt tegen de Boliviaanse grens. Hier rijden wij naar toe en de monteurs blijven in Arequipa. Savonds moeten wij dan zelf het onderhoud doen aan de auto, in een afgesloten park. De dag erna rijden we dan terug  nar Arequipa waarna we op zaterdag kunnen genieten van een rustdagje, om zelf weer wat aan te sterken, maar ook de Auto!

1. Jan van de Wijdeven:
    10 januari 2019
    Geweldig mannen, mooi om zo te volgen. Volhouden nu!
  2. Peter de kroon:
    10 januari 2019
    Een super ervaring om mee te maken hoor ik wel, geniet ervan mannen en hou hem heel.
  3. Rianne Corstiaans:
    10 januari 2019
    Mooie hoor om jullie zo te volgen😜
    Ga zo door👍👍👍
  4. Wim Elly Veltman:
    10 januari 2019
    Onvoorstelbaar, petje af voor alle deelnemers, succes verder mannen!
  5. Jannie en Ward:
    10 januari 2019
    Elke dag om 11:00 uur op rtl7 weer kijken om jullie te zien en of jullie binnen zijn. Zo niet dan de volgende op de reislogger kijken. Geweldig mooi om te zien. Ga zo door.
  6. Chris Gerhardt:
    Geweldig mannen. Ga zo door. Chris
  7. Koos v d Wijdeven:
    Wat een ervaring succes
  8. Gaston van der Heijden:
    10 januari 2019
    Fantastisch verhaal en mooie beelden van jullie op tv! Laat peterhansel maar eens zien wat jullie kunnen!
  9. Martijn van den Broek:
    Prachtig Edwin ga zo door
  10. Phil corstiaans:
    Mooi en knap , ga zo door ,grtz
  11. Harry en coby:
    11 januari 2019
    hallo buurman zo maak je nog eens iets mee succes Edwin
  12. Fam. Bergmans:
    11 januari 2019
    Inmiddels ook trouwe kijkers om 23:00 uur.
    Hele team veel succes en vooral plezier, met name Edwin als buurman.
  13. Harm Swaanen:
    14 januari 2019
    Heel erg jammer mannen!
    Ervaring meenemen naar volgend jaar, die gaat er wel komen denk door zo links en rechts wat op te vangen!
    En ik hoor de verhalen nog wel een keer van dit fantastische avontuur!
    Grt Harm